?>
|
Wtrysk KME NEVO Pro / AC R01-150 / Valtek 2ohm / 6-cylindrów
Homologacja sterownika:
(E8)67R-013787
(E8110R-004297
Producent:
KME Polska
Zastosowanie / zalecenia:
Samochodowe instalacje gazowe. Sekwencyjny wtrysk gazu.
Sterownik sekwencyjnego wtrysku gazu LPG/CNG w fazie lotnej zaprojektowany do zastosowania w samochodach posiadających zaawansowane systemy diagnozy układu zasilania benzyną (OBD2, EOBD) - z katalizatorem i sondami lambda. Zachowuje normy emisji spalin (również EURO5).
Zestaw NEVO może zostać zaadoptowany do wszystkich silników z wielopunktowym wtryskiem paliwa zarówno sekwencyjnych jak i półsekwencyjnych, czy fullgroup.
Zastosowanie bardzo szybkiego, mikrokontrolera, pełniącego funkcję procesora sygnałowego i inteligentnego sterownika stopni wyjściowych wtryskiwaczy gazowych, pozwoliło na precyzyjne i błyskawiczne sterowanie mieszanką gazowo-powietrzną, w tym samym momencie, w którym sterownik benzynowy wtryskiwałby etylinę dla bieżącego cylindra.
Poprzez bardzo precyzyjne i błyskawiczne dozowanie gazu nie ma zauważalnej różnicy pomiędzy zasilaniem gazowym i benzynowym podczas eksploatacji samochodu. Nie ma straty mocy ani różnicy w elastyczności pojazdu. Przyśpieszenie na zasilaniu gazowym jest takie, jak na benzynie.
Zasada działania systemu KME oparta jest na pracy wtrysku benzyny - oddzielnie i niezależnie dla każdego kanału. W każdym momencie pracy systemu wykorzystywana jest strategia podawania paliwa sterownika benzynowego. Wtryskiwacze gazowe są kontrolowane za pomocą sygnałów sterujących wtryskiwaczami benzynowymi, które są wynikiem reakcji kontrolera wtrysku benzyny na aktualne zapotrzebowanie energetyczne silnika. Zapewnia to błyskawiczną reakcję na zmianę warunków zewnętrznych.
Z systemem sekwencyjnego wtrysku gazu LPG / CNG KME samochód zachowuje normy emisji spalin oraz spełnia warunki OBD II/EOBD bez dodatkowych emulatorów.
Rozprężony gaz podawany jest bezpośrednio przed zawory – tak jak w układach benzynowych, co eliminuje możliwość wybuchów (spowodowanych gromadzeniem się gazu w dużej objętości kolektora ssącego).
Wszystkie funkcje diagnozowania i zarządzania silnikiem pozostają niezmienione.
Sterownik wtrysku gazu Nevo posiada innowacyjny, wprowadzony przez firmę KME, algorytm kalibracji samochodu w teście drogowym, przez zbieranie punktów pracy samochodu na benzynie i na gazie, co umożliwia dobranie mapy gazowej identycznej z benzynową. Wcześniej możliwe było to tylko w długotrwałych testach z wykorzystaniem hamowni podwoziowej.
Sterownik posiada wbudowany mechanizm samodiagnozy i diagnostyki systemu gazowego.
Niewielkie rozmiary obudowy oraz wygodne umiejscowienie uchwytu mocującego ułatwiają montaż pod maską samochodu. W przypadku braku gazu w zbiorniku następuje automatyczne przejście na benzynę sygnalizowane dźwiękiem.
Użytkownik samochodu steruje przełączaniem benzyna/gaz oraz śledzi wskazania czujnika ilości gazu w zbiorniku za pomocą miniaturowego panelu sterowania. Na podstawie ustalonego przez sterownik benzynowy czasu wtrysku benzyny oraz bieżących odczytów parametrów z czujników (m.in. temperatury, ciśnienia) NEVO określa odpowiednie czasy wtrysku gazu oraz steruje zaworami gazowymi.
Za pomocą oprogramowania dla komputera PC można dokonać automatycznej kalibracji systemu w celu dopasowania go do danego samochodu. Instalator ma również do dyspozycji możliwość ręcznego skorygowania wielu parametrów oraz śledzenia bieżących wskazań.
Dane techniczne:
Zasilanie - 10Volt - 16Volt
- czytelny schemat wiązki przewodów - opisane na schemacie wyjścia pinów w kostce- diagnostyka - poprzez interfejs z wejsciem na RS232 lub USB
- autokalibracja / modelowanie / mapa / rejestrator / kody błędów
- diagnostyka - wizualizacja błedów
- błędy zapamiętane, błędy aktualne, reset błędów- czytelny panel diagnostyczny / odczyty/
- czas wtrysku benzyny i gazu, obroty silnika, temperatura reduktora i gazu, podcisnienie, cisnienie, napiecie zasilania
Dostępne funkcje głównego menu:
Poziom 1:
Start, Diagnostyka, Instalacja, Rejestrator, Wejscie / Wyjscie, OBD,m Odczyty,
Poziom 2:
Status(F1), Aktualizuj firmware, Połącz(Ctr+R). Port, Off-line, Odczytaj ustawienia, Zapisz ustawienia,
Ustawienia Fabryczne, Zablokuj, Odblokuj, Instrukcja, Schematy, Język - polski / angielski / litewski / rosyjski / czeski/ włoski
Status(F1): Strojenie automatyczne, Diagnostyka, Konfiguracja ręczna, Kalibracja ręczna, Wersja programu, Wersja sterownika, Wersja adaptera OBD.
Atualizuj firmware: Wybór urzadzenia / sterownik gazowy / adapter OBD, Informacje o sterowniku, Dostepne aktualizacje
Diagnostyka: Auto zapis, Kody błędów, Kasowanie błędów, Odczyt błędów, Ustawienia akcji, Testy instalacji(F3), Test wtryskiwaczy(F4), Info dla warsztatu(F5)
Test cylindrów / kanałów, Przełącz wszystkie na benzynę, Przełącz wszystkie na gaz.
Awaryjne usruchamianie na gazie - ilość awaryjnych uruchomień:255 (max 50), reset, Temperatura sterownika, maksymalna temperatura sterownika: 33,77°C, Ilosc resetów sterownika: 3, Reset
Test wtryskiwaczy (F4): Testowane wtryskiwacze, Wybór testowanych wtryskiwaczy 1, 2, 3, 4, 5, 6, Status wtryskiwaczy, Wyliczone korekty (%), Kopiuj korekty do sterownika, Korekty sterownika, wyczyść, Zbyt niska temperatura reduktora(<50°C), Info dla warsztatu, Kod tego komputera, Lista zmian, Lista ostatnich zmian, Przeglądy, Przelicznik czas/dystans, Następny przegląd, Pozostały dystans, Czas pracy sterownika, na benzynie, Na gazie, Całkowity.
Instalacja: Auto-Setup(F6):Ustawienia Fabryczne
Wybór paliwa - LPG / CNG
Wtryskiwacze gazowe - Reg, Hana, Rail (IG1, IG2 - 1ohm, 2ohm, 3ohm) oraz inne o podobnych opornościach cewek, Turbo, Hami, Valvetronic(+PPO), Auto-Konfiguracja, Autokalibracja,
Przesuniecie - w (ms), wszystkie cylindry jednoczesnie, Mazda,
Rozpocznij Auto-Setup, Pokaż mape(F10)
Konfiguracja podstawowa (F7)
Typ paliwa, LPG, CNG,
Wtryskiwacze gazowe: Reg, Hana, Rail (IG1, IG2 - 1ohm, 2ohm, 3ohm), Magic Jet, Magic FX, Valtek 3ohms
Typ układu zapłonowego - sekwencyjny, półsekwencyjny, fullgroup, inny
Zródło impulsów obrotów - przewód niepodłączony, sygnał obrotów, wtryskiwacze benzynowe
Układ zapłonowy - 1 cewka na 1 cylinder, DIS - podwójna cewka, obrotomierz, obrotomierz 2
Cisnienie robocze - od 0.7 do 2.0 bar
Konfiguracja panelu kierowcy, Banki
Wybór czujnika temperatury reduktora - 4.7kohm, 2.2kohm, 10kohm
Czujnik cisnienia - PS-CCT4-D
Przełączenie na gaz - od 20, 30 , 35, 40, 45, 50 stopni Celsjusza
Obroty przełączenia: 400, 450, 500,.....do 2000 obr/min
Opóznienie przełączania - 0, 10,20, 30, 40, 50....... do 240 sekund
Otwórz zawory wcześniej - 1, 2, 3, 4...........do 30 sekund
Przełączanie cylindrów - 0.5, 0.6, 0.7, 0.8......do 5 sekund
Nakładanie faz benzyna-gaz: wyłączone, 1,2,3,4....do 10 cykli (2,3..do 8ms)
Rozgrzewanie wtryskiwaczy gazowych: wyłączone, włącz gdy Tred mniej niż 0,
włącz gdy Tred mniej niż 5, włącz gdy Tred mniej niż 10 stopni C
Przełączanie na benzyn:
Gdy ciśnienie mniejsze niż: 0.4, 0.5, 0.6, 0.7, 0.8, 0.9, 1.1 bar
Opóźnienie cisnienia: 0.4, 0.5, 0.6, 0.7, 0.8......do 5 sekund
Sekwencyjne przełączanie cylindra: wyłączone, 0.1, 0.2, 0.3, 0.4.......do 5 sekund
Opcje silnika: dotrysk benzyny 1.1, 1.2, 1.3 1.4, .......do 2.6 ms
Wtryskiwacze benzynowe sterowane plusem, Turbo, Hemi, Valvetronic(+PPO)
Konfiguracja zaawansowana (F8)
Korekta przyspieszenia - plus 20%, minus 20%, agresywność - plus, minus
Dodawanie benzyny: obroty silnika wyłączone, 1000, 2000,..do 8000obr na min
Czas wtrysku benzyny: 7, 8, 9, 10, .......do 25 ms
Dotrysk benzyny: 2, 3, 4, 5, .......do 10 ms (wzbogacanie - (plus, minus)
Cut- off: upuszczanie cisnienia: wyłączone, 2,2.1, 2.2....do 3 bar
Wtrysk wzbogacania: wyłaczone, 1, 2, 3, 4,......10 ms
Dla RPM: 1000, 1100, 1200,......3500 obr/min
Sterowanie półsekwencyjne - tylko samochody bez OBD
Czas wtrysku gazu: minimalny - wyłączone, 2, 2.2, 2.4, 2.6,...do 5 ms
Zmiana kolejnosci wtrysków: przesunięcie o: wyłączone, 1, 2 cykli
Aktywuj strategię
Model(F9)
Kalibracja modelu - nachylenie %, przesunięcie ms, kalibracja biegu jałowego, aktywne, bieżąca wartość korekt, cisnienie, temperatura gazu, RPM, podcisnienie, adaptacja map, mapa korekt B1/B2
temperatura reduktora, OBD B1/B1
Mapa(F10)
Korekty na obroty wyłączone , włącz korekty RPM,
zbieranie w zakresie 1500 do 6000, dźwięki dla obrotów, dokładnośc zbierania map
adaptacja według map, aktywna , zresetuj adaptację, odczyty mapy benzyny z pliku
korekty Pcol włączone, włącz koprekty Pcol
Zbyt niska temperatura reduktora (min. 40°C)
Korekty(F11)
Korekty liniowe, Tgaz st od -10 do 80 stopni C. C, korekta % od -6% do 5%, wyłącz korekty Tgaz,
mapa korekt- włącz mapę korekt RPM do 500 do 6000, Tb od 0 do 22
Bank 1(Wtr 1,2,3,4,5,6), Bank 2, Włącz mapę korekt, Banki, Aktualna korekta B1:
Rejestrator: Start, Stop, Zapisz bufor, Wczytaj bufor, Wyczyść bufor, czas wtrysku benzyny, Czas wtrysku gazu, Cisnienie, Podcisnienie, Temperatura gazu, Temperatura reduktora, Obroty, Napięcie zasilania
Wejście / Wyjście: Zapis, Odczytaj, Standart, Auto-Zapis, Kontrola Wejścia/Wyjścia,
Ustawienia:
Wejście 1, Lambda 0-1V, Lambda 0-5V, Lambda 5-0V, Lambda 0,8-1,6V,
Wejście 2, Lambda 0-1V, Lambda 0-5V, Lambda 5-0V, Lambda 0,8-1,6V,
Wejście 3, Lambda 0-1V, Lambda 0-5V, Lambda 5-0V, Lambda 0,8-1,6V, PPO(Valvetronic)
Wejście 4, Lambda 0-1V, Lambda 0-5V, Lambda 5-0V, Lambda 0,8-1,6V, Tgaz, Tred
Wyjście 12V: Wyłączone, Równocześnie z zaworem gazu, Włącz przed pierwszym wtryskiwaczem, Włącz po ostatnim wtryskiwaczu, Odczyty
OBD:
Zapisz,m Odczytaj, Standart, Auto-Zapis, Protokół - wykryj, Połącz automatycznie z OBD, Bierzące odczyty, Kody błędów, Odczytaj, Wyczyść, Adaptacja, Aktywna, Reset
Zarejestrowane kody błędów, Zamrożona ramka, Zarejestrowane / oczekujące kody błędów, Check engine, Zamrożona ramka, Status OBD, Kody błędów, Oczekujace kody błędów, Ramka zamrożona, Kasowanie błędów
Adaptacja:
Adaptacja OBD, Włącz adaptacje OBD,Reset
Typy adaptacji, bazujące na obrotach, bazujace na obrotach i Tb, Aktualna korekta OBD B1(%),
Aktualna korekta OBD B2(%), Banki,
Zaawansowana, Baza STFT, Kontrola LTFT, Baza LTFT B1, Akceptowalny zakres LTFT B1 (%) -2, +2,
Baza LTFT B2, Akceptowalny zakres LTFT B2 (%) -2, +2
W zestawie:
1. Sterownik KME NEVO Pro (E8) 67R 013787, 110R-004297 6 cylindrów - 1 sztuka
2. Okablowanie / wiązka emulatora - 1 komplet
3. Reduktor AC R01-150 (E8) 67R 014619 -1 sztuka
4. Listwa wtryskowa Valtek 2ohm (E4)67R 010104, (E4)110R 000040 3 cylindry - 2 komplety z dyszami
5. Czujnik cisnienia / mapsensor - 1 sztuka
6. Przełącznik diodowy / panel sterowania z pełnym wskazaniem gazu- 1 sztuka
7. Czujnik temperatury reduktora - 1 sztuka
8. Czujnik temperatury gazu - 1 sztuka
9. Sensor rezerwy - 1 sztuka
10. Zespół filtra gazu - 1 sztuka
11. Trójnik podcisnienia - 1 sztuka
12. Drobne akcesoria montażowe - 1 komplet
13. Karta gwarancyjna - 1 sztuka
Dodatkowo:
- miła i fachowa obsługa
- wysyłki krajowe i zagraniczne
- sprzedajemy odbiorcom hurtowym i detalicznym
- wysyłka za pobraniem lub wpłata na konto - do wyboru
- towary wysyłamy jeśli mamy taką możliwość - natychmiast
- szczegóły uzgadniamy również telefonicznie w dziale handlowym
Towar jest nowy.
Posiada gwarancje producenta.
Podana jest cena brutto.
Wystawiamy paragon lub fakturę
Megapol
Łowiecka 8
26-110 Skarzysko Kam.
tel/fax(+48) 41/25-14-419, (+48) 41/25-28-040, megapol@drypa.pl