?>
|
Wtrysk sekwencyjny gazu Zenit JZ-2005 / 8 x 1cylinder - komplet
Sequential Injection System
Homologacja sterownika Zenit:
E8 67R0142929
E8 110R004230
Producent:
Autronic
Italy
Przeznaczenie / zalecenia:
Sekwencyjny wtrysk gazu
Centrala sterujaca Zenita to:
- system sekwencyjnego wtrysku pracujacy w czasie rzeczywistym
- współpracuje z wieloma rodzajami wtryskiwaczy gazowych m.in. Matrix, Valtek, Poliauto
- wbudowany emulator wtryskiwaczy benzynowych
- autokalibracja
- możliwość stworzenia "mapy" sterownika benzynowego podczas pracy na benzynie oraz na gazie
Ponadto system elestycznie dostosowuje się do każdego rodzaju paliwa, nie ma mowy o wystrzałach w kolektorach plastikowych.
Róznica pomiędzy benzyna a gazem jest niewyczuwalna, a przyjazny program diagnostyczny ułatwia kalibrację sterownika.
Uwzględniając wysokie wymagania stawiane obecnie instalacjom gazowym LPG oraz CNG ZENIT daje możliwość poprawnego zaprogramowania każdego samochodu.
Najwazniejsze zmiany względem poprzednich systemów, wprowadzone w sterowniku ZENIT to:
- sekwencyjne przełączanie z benzyny na gaz czyli załączanie poszczególnych wtryskiwaczy gazowych indywidualnie.
- funkcja "Max Power" - przełączanie z gazu na benzynę po przekroczeniu zadanej prędkości obrotowej silnika oraz automatyczny powrót do zasilania gazowego po spadku obrotów.
- możliwość odłączenia bądż załączania pojedynczych wtryskiwaczy benzynowych, co pozwala na dokładną weryfikację stanu wtryskiwaczy gazowych, zacinania się, zawieszania, niedokładnego dawkowania.
- możliwość kalibracji systemu na podstawie obciążenia silnika w funkcji predkości obrotowej.
Pozwala to na stworzenie punktów kalibracyjnych mapy gazowej dokładnie odpowiadającej charakterystyce wtryskiwaczy benzynowych.
- proste i dobrze znane menu oraz takie same procedury regulacyjne i obsługowe jak w poprzednich systemach.
Czujnik ciśnienia, temperatury reduktora, temperatury gazu i inne elektryczne elementy są we wszystkich Zenitach takie same.
Dane techniczne:
- napięcie zasilania - 12V÷16V
- zalecane ciśnienie pracy reduktora - 1.0÷1.2 bar
- czujnik temperatury - 4.7 kohm
- minimalna temperatura pracy reduktora na gazie - 10°C
- awaryjne uruchamianie na gazie
- oscyloskop programowy
Instrukcja obsługi - zakładka pliki na stronie Megapolu
A+ niebieski | A zielony | B czerwony | C czarny | |
Wydajność KM / na 1 cylinder przy ciśnieniu 0.8 bar (przy maksymalnym obciążeniu) |
40 KM | 33 KM | 26 KM | 20 KM |
Wydajność KM / na 1 cylinder przy ciśnieniu 1.0 bar (przy maksymalnym obciążeniu) |
50 KM | 42 KM | 32 KM | 25 KM |
Wydajność KM / na 1 cylinder przy ciśnieniu 1.2 bar |
60 KM | 50 KM | 39 KM | 30 KM |
Dla silnika 4-cylindrowego o mocy: | 160 ~ 240 KM | 132 ~ 200 KM | 104 ~ 156 KM | 80 ~ 120 KM |
Dla silnika 6-cylindrowego o mocy: | 240 ~ 360 KM | 198 ~ 300 KM | 156 ~ 234 KM | 120 ~ 180 KM |
Dla silnika 8-cylindrowego o mocy: | 320 ~ 480 KM | 264 ~ 400 KM | 208 ~ 312 KM | 160 KM ~ 240 KM |
Megapol
Łowiecka 8
26-110 Skarzysko Kam.
tel/fax(+48) 41/25-14-419, (+48) 41/25-28-040, megapol@drypa.pl